Syndic in de cloud

Syndic in de Cloud

Syndic in de Cloud werd ontwikkeld met een aantal hedendaagse trends in het achterhoofd en komt volledig tegemoet aan de nieuwe wetgeving op de mede-eigendom. ‘De syndicus is verplicht alle mede-eigenaars inzicht te geven in alle niet-private documenten die betrekking hebben op de mede-eigendom. Dit op alle wijzen die bepaald zijn in het reglement van mede-eigendom, onder andere via een Internet site’.

...

Iedereen werkt stilaan op een of andere manier via een netwerk of het internet. We willen toegang krijgen tot programma’s en bestanden van op verschillende plaatsen en op nagenoeg elk tijdstip van de dag. Persoonlijke vrijheid speelt hierbij een belangrijke rol. We willen werken van op elke PC, netbook of portable; zowel thuis, op kantoor of op reis, zonder hiervoor telkens opnieuw programma’s te moeten installeren.

...

Om aan deze tendensen tegemoet te komen werd bij de ontwikkeling van ‘Syndic in de cloud‘ gekozen om gebruik te maken van native webapplicaties. Dit laat toe om de applicatie vanuit een browser op te roepen zonder dat er speciale software noodzakelijk is. Dit kan in principe zowel via een lokaal intern netwerk als via het internet gebeuren. Een combinatie van beide is uiteraard ook mogelijk.

Automatisering voor meer efficiëntie

Het beheer van de algemene kosten en de verdeling ervan over de verschillende eigenaars, wordt volledig geautomatiseerd. Per gebouw worden alle afzonderlijke onderdelen (appartementen, studio’s, garages, …) aangemaakt evenals de verdeelsleutels die opgenomen werden in de basisakte. Per onderdeel wordt aangeven welk aandeel het bezit in het totaal van elke verdeelsleutel. Dit lijkt misschien ingewikkeld, maar eenmaal dit gebeurd is wordt het opstellen van de jaarlijkse afrekening sterk vereenvoudigd.

...

Deze gegevens worden bij de opstart van een dossier aangemaakt, daarna kan je aan de slag. De aankoopfacturen worden systematisch ingegeven en toegekend aan een bepaald eigendom of een bepaalde sleutel. Daarnaast wordt ook alle betaling ingevoerd. Er is tevens een mogelijkheid voorzien om voorschotten op de werkingkosten en provisies voor renovatiewerken en reservefondsen op te vragen. Wanneer alles geboekt werd, kan de afrekening opgevraagd worden. Alle kosten worden verdeeld over de betreffende eigenaars. Per eigenaar wordt er een begeleidende brief voorzien en een overzicht van de kosten die moeten betaald worden. Eventueel kan men gebruik maken van brieven met overschrijvingsformulieren.

De afrekening, maar ook andere afdrukken, worden opgesteld op basis van de taal van de eigenaar. Een Franstalige klant zal dus automatisch een Franstalige afrekening krijgen.

...

 Dit syndic pakket biedt de mogelijkheid om externe personen toegang te geven tot bepaalde onderdelen. De toezichthouders kunnen lijsten opvragen van de afrekening, geboekte facturen, betalingen, … Ze kunnen echter enkel het dossier raadplegen. Ze kunnen geen wijzigingen aanbrengen. Verslagen worden direct gemaild vanuit het programma naar de eigenaars en via enkele clicks hebben ze direct toegang tot de openbare documenten van hun gebouw. Zelf hebt u toegang tot alle onderdelen van het pakket van op elke locatie bijv. kantoor, thuis, buitenland, …

...

Het pakket laat toe om op meerdere dossiers tegelijk te beheren. Hierbij worden de eigenaars/leveranciers gedeeld tussen de verschillende dossiers. Op deze manier moet elke eigenaar/leverancier maar 1 maal aangemaakt worden.

Ons basispakket bestaat uit

Beheer van eigenaars, leveranciers en boekhoudplan
Identificatie van het gebouw, sleutels en eigendommen
Ingave aankoopfacturen en financiële verrichtingen/betaling
Opvragen van werkingsvoorschotten en fondsen
Opmaken van de afrekening, lijsten van de algemene kosten, sleuteloverzicht, …
Lijsten en rapporten


Aankoop- en financieeldagboek
Grootboek, proef- en saldibalans, eindejaarsbalans
Lijsten openstaande facturen
Rappels
Etiketten eigenaars


Toegang externe personen (met beperkte rechten)

Specificaties (ResponseCard RF)

Algemeen

ResponseCard RF stemkastje en ontvanger passen in een lichtgewicht, normale draagtas. Compacte afmetingen en lichtgewicht ontwerp verzekeren gemak van transport. Gewicht per stemkastje: 28,3 g, uiterst draagbaar, compact, grijs ‘krediet kaart’ formaat.

Gebruikersinvoer
12 toetsen Antwoordtoets – antwoord wordt automatisch doorgestuurd
Display
Deelnemers ontvangen een antwoordbevestiging op hun ResponseCard door 2-weg communicatie. Succesvolle transmissies worden bevestigd op de deelnemers hun stemkastje via een 3 seconden visueel groen lichtsignaal.

Vermogen
Aangedreven met een 2 cel CR2032 (3.0V) lithium batterij. Gemiddelde batterijduur van 6 tot 12 maanden
Bereik
20m

Demo

Voor een gratis en volledig vrijblijvende demo: tel 0800 93 611.

Omnisoft

Reeds 30 jaar ervaring
Gebruiksvriendelijk software
Persoonlijke begeleiding
Modulaire opbouw
Software op maat
Elektronisch bankieren
Koppelen met Omnisoft 3
Software op maat
Windows & Apple compatibel

Informatie aanvragen